Je svatba důležitá?

,,Jsi divná a s Tebou my si hrát nebudeme.” vyháněly mě holky. ,,Tebe nezajímá svatba a koho si vezmeš až budeš velká?”,,Nevím a mělo by?”...

JE SVATBA DŮLEŽITÁ?

   Už na pískovišti, kolem kterého občas rostly žampiony, mi bylo řečeno.

 ,,Jsi divná a s Tebou my si hrát nebudeme.” vyháněly mě holky.

    Proto jsem trávila mnoho času s kluky. S nimi jsme hodně běhali a hráli na babu. S jedním jsem se dokonce ve školce líbala za keřem, což mi Kamil připomněl v dospělosti. Holčičky si často hrály s panenkami na svatbu a na spokojenou rodinu. Já si hrála na návrhářku nebo módní přehlídku. Koho si vezmu, až budu velká, mě vážně nezajímalo. Nejvíce mou návrhářskou tužbu pocítila maminka.
    Pravidelně jsem ji v šatníku upravovala oranžovými nůžkami střih šatů a sukní. Občas jsem dostala vařečkou, která na sobě měla vyryté srdíčko, jenž se pak vyjímalo i na mém zadku. Od mé vášně mě stejně neodradila. Ta mě přešla sama s uvědoměním, že dobrá návrhářka musí být i výborná švadlenka a na to jsem já neměla a nemám trpělivost.
    V dětství jsem si hrávala se sestřenkami, které byly starší než já. Jenže jednoho dne mi vysvětlily, že jejich hrnec s trpělivostí přetekl. Prý jsem nemožná a mám si raději hrát s kluky. Jsem prý jen malá a hloupá holka. Ony si chtěly hrát na rande u bazénu, v kině a restauraci. Poznat toho pravého a vyvoleného. Připravovat svatbu a vzít si dokonalého kluka. Hrát si na maminku a tatínka. 

    ,,A ty jen dokola navrhuješ a maluješ šaty, ale na svatbu si s náma hrát nechceš. Už těch obrázků máme dvě velké krabice od banánů a nemáme to kam dávat.”

    ,,A taky už Tě máme dost!” přisadila si ta mladší.

    ,,Tebe nezajímá svatba a koho si vezmeš až budeš velká?”

    ,,Nevím a mělo by?”

    ,,Vždyť to je TO nejdůležitější pro každou holku na světě!” vrtěly nechápavě hlavou nad mou hloupostí.

    ,,Aha, to jsem nevěděla. Já si myslela, že je důležitější, kým budu a ne s kým budu.”

 

    Má odpověď je na okamžik zarazila.

 

    ,,Ty jsi tak malá a naivní. Kým budeš přece určuje s kým budeš!” uraženě se otočily a odešly.

 

    Do dneška jsem to nepochopila a stále se domnívám, že na prvním místě je, kým jsme a ne s kým jsme. Štěstí a radost ze života musí nejdříve vycházet z nás. Pak můžeme potkat toho pravého a být v životě šťastni dvakrát.

Mc

Autor: Martina Cibulková | středa 8.4.2020 14:14 | karma článku: 14,03 | přečteno: 553x
  • Další články autora

Martina Cibulková

Na nuda pláži s babičkou

Vlnky tančily po jejím nahém těle. Cítila se jako Eva, která spokojeně kouše jablko poznání. Zaujatě pozoruje a vnímá život takový, jaký je. ‚,Babi?” Ano?” ‚‚Jsi šťastná?" Babička vykřikla a vyskočila nad vodu jako velryba. Uaaaaa

11.8.2022 v 10:10 | Karma: 26,44 | Přečteno: 1013x | Diskuse| Poezie a próza

Martina Cibulková

Jahodová zmrzlina

Blížil se ke mně. Jeho velké tmavé oči. Ostré zuby. Dlouhé ruce a prsty jako drápy. Takhle vznikla pohádka o Červené Karkulce? Jaká ironie, pomyslela jsem si, když se mnou smýkal na koberec. Také mám na sobě dnes červené šatičky.

1.6.2022 v 8:08 | Karma: 16,59 | Přečteno: 384x | Diskuse| Poezie a próza

Martina Cibulková

Tajemství se ukrývá ve sklepě

,,Já to věděla!“ Pronesla jsem potichu k sobě. ,,Nikdy, nikdy a NIKDY se neptej rodiny o pomoc!!! VŽDYŤ jsi to přeci věděla, už ses několikrát spálila, tak proč teď? Dnes? Když máš tak blbej den... ,,Už nikdy nebude nic jako dřív!”

25.5.2022 v 9:30 | Karma: 13,99 | Přečteno: 514x | Diskuse| Poezie a próza

Martina Cibulková

Darujme plyšáka uvědoměle, aneb pomáháme Ukrajině

V úterý 1.3. jsem viděla na ČT ve frontě čekat na registraci rodiny s dětmi z Ukrajiny v dlouhých frontách. Napadlo mě koupit křídy a pomoci jim na chvíli ZAPOMENOUT na válku. Nechat si děti hrát. Jak můžeme darem vyjádřit víc? ...

9.3.2022 v 8:08 | Karma: 19,71 | Přečteno: 374x | Diskuse| Společnost

Martina Cibulková

Volba prezidenta, aneb pomohl by nám Cimrman?

“Ač jsou někteří kandidáti kvalitní, nemám pocit, že dokážou to, co Vy a Cimrman. Nynější populistická doba potřebuje trochu nadsázky a humoru, který zahladí rozdíly a dokáže spojit lidi. Národ. “

28.1.2022 v 12:57 | Karma: 9,66 | Přečteno: 223x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Rušení GPS se vyostřilo. Dvě letadla z Finska do Estonska nedoletěla

29. dubna 2024  14:24,  aktualizováno  19:15

Pobaltské země varovaly, že rušení signálu GPS, ze kterého je obviňováno Rusko, by mohlo způsobit...

Krádeže počítačů a vysílená policie. Paříž už z olympiády polévá studený pot

29. dubna 2024  19:05

Francouzský prezident Emmanuel Macron slíbil, že zahajovací ceremoniál olympijských her na řece...

Těžkooděnec udeřil obuškem muže na Majálesu, policie incident prověřuje

29. dubna 2024  18:43

Policie prověřuje jednání těžkooděnce, který udeřil obuškem muže na sobotním festivalu Majáles v...

Rakety ATACMS spásu samy nepřinesou, Rusy na Ukrajině si ale najdou všude

29. dubna 2024  18:29

Jedna z položek nové mnohamiliardové vojenské pomoci Ukrajině, kterou po měsících průtahů schválil...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 38
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 553x
Ráda se bavím s lidmi a jsem tak obklopena velkým množstvím poutavých a neuvěřitelných lidských osudů, jež zaznamenávám do povídek. Jak se říká, nikdo nepíše příběhy lépe, než sám život.

Seznam rubrik